Inovačné vzdelávanie
Názov vzdelávania: METODIKA PLÁNOVANIA, REALIZÁCIE A HODNOTENIA
VÝTVARNEJ VÝCHOVY
Čo vzdelávanie ponúka?
Kvalitný obsah naprieč základnými otázkami vo výtvarnej edukácii, online aktivity, ale aj jednoduché praktické výtvarné aktivity, ktoré sú následne využívané ako podklady k teoretickým častiam. Vzdelávanie ponúka inšpiráciu a návody do praxe. Je vhodné pre učiteľov 1. a 2. stupňa ZŠ, SŠ a ZUŠ.
Aký je rozsah a forma inovačného vzdelávania?
Vzdelávanie pozostáva z piatich online kurzov a vypracovania dištančných úloh.
Čo je prínosom tohto vzdelávania?
Obohatíš sa o nové metódy a postupy, dostaneš podnetné rady a cez praktické aktivity si overíš fungovanie teórie. Veľmi užitočné sú aj informácie o tom, ako pracovať s novými vzdelávacími štandardami (ŠVP 2024). Výmena skúseností medzi učiteľmi výtvarnej výchovy je taktiež obrovským benefitom.
Koľko vzdelávanie stojí?
Cena celého inovačného vzdelávania je 190 eur.
Samostatný kurz stojí: 46 euro.
Do vzdelávania sa možno prihlásiť aj uprostred už bežiaceho vzdelávania. Každý jeden vzdelávací kurz je tematicky ucelený a nie je podmienkou absolvovať predošlé kurzy. V priebehu roka vzdelávanie viac krát opakujeme, preto je možnosť si chýbajúce kurzy dorobiť.
Aktuálne termíny jednotlivých kurzov:
Kurz 1 - Výtvarná výchova zameraná na proces tvorby
dátum: 26. 3. 2025 od 14.00 hod. do 18.00 hod. cena: 46 euro
Kurz 2 - Výtvarné výrazové prostriedky a vizuálna gramotnosť
dátum: 9. 4. 2025 od 14.00 hod. do 18.00 hod. cena: 46 euro
Kurz 3 - Výtvarné médiá a ich možnosti
dátum: 30. 4. 2025 od 14.00 hod. do 18.00 hod. cena: 46 euro
Kurz 4 - Reflexia, sebareflexia a hodnotenie v edukačnom procese VV
dátum: 7. 5. 2025 od 14.00 hod. do 18.00 hod. cena: 46 euro
Kurz 5 - Výtvarná výchova v ŠVP a ŠkVP
dátum: 21. 5. 2025 od 14.00 hod. do 18.00 hod. cena: 46 euro
Obsah a zameranie jednotlivých kurzov je podrobnejšie popísané nižšie na tejto stránke pod názovom "Obsah kurzov inovačného vzdelávania".
V súlade s § 56 ods. 1 a 4 zákona č. 138/2019 Z. z. bude inovačné vzdelávanie ukončené záverečnou prezentáciou pred trojčlennou komisiou. Na základe protokolu o úspešnej záverečnej prezentácii poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
V prípade, že potrebujete schváliť vzdelávanie zamestnávateľom, kliknutím na link si stiahnete potvrdenie zamestnávateľa pre účastníka inovačného vzdelávania
link:
V prípade záujmu sa registrujte kliknutím na link a vypísaním kontaktných údajov.

Inovačné vzdelávanie
Od 22. 4. 2024 sme Ministerstvom školstva SR oprávnení poskytovať inovačné vzdelávanie v oblasti výtvarnej edukácie v rozsahu 50 hod.Forma vzdelávaniaOnline – vzdelávanie je rozdelené do 5 online stretnutí. Jedno stretnutie trvá 4 hodiny. V rámci vymedzeného času sú naplánované lektorské vstupy v kombinácii s aktívnou činnosťou účastníkov (individuálne – jednoduché výtvarné zadania, ktoré budú aplikáciou teoretických blokov, práca v skupinách – kde sa bude využívať riešenie úloh a zdieľanie skúseností).Z týchto dôvodov je nutné, aby mal účastník potrebné technické vybavenie, funkčnú web kameru, možnosť realizovať výtvarné zadanie (kresba, maľba, 3D práca s papierom a pod.), zariadenie na odfotenie vlastnej práce a zdieľanie v skupine.V rozsahu 50 vzdelávacích hodín je započítaných 30 hodín dištančného štúdia, kde bude účastníkom zadaná úloha, ktorú budú riešiť priebežne vo voľnom čase a podľa vlastného plánovania. Dištančné úlohy budú vychádzať z obsahu kurzu a budú mať aplikačný charakter (realizovať v praxi, odskúšať, navrhnúť, vytvoriť a pod.)Podmienkou získania osvedčenia o absolvovaní inovačného vzdelávania bude odovzdanie vypracovaných dištančných úloh a záverečná skúška (online) pred trojčlennou komisiou.

Obsahy kurzov inovačného vzdelávania:
Výtvarná výchova zameraná na proces tvorby
Účastníci sa oboznámia s procesom výtvarnej tvorby v pedagogickom prostredí, jeho jednotlivými fázami a možnosťami práce s nimi. Prínosom bude porozumenie výtvarnej výchove orientovanej na proces tvorby a využitie jej špecifík v pedagogickom prostredí. Účastníci budú mať možnosť porozumieť práci s komponentom a jeho výhody v konkrétnych praktických aktivitách.
Výtvarné výrazové prostriedky a vizuálna gramotnosť
Účastníci sa podrobnejšie oboznámia s vybranými výtvarnými výrazovými prostriedkami a ich možnosťami v edukačnom procese. Pozornosť sa bude venovať prierezovej gramotnosti – vizuálna gramotnosť a možnostiam jej rozvoja na výtvarnej výchove. Ako na výtvarnej výchove pracovať s aktuálnymi a globálnymi témami.
Výtvarné médiá a ich možnosti
Účastníci si prostredníctvom vlastnej tvorby odskúšajú konkrétne pedagogické postupy. Aktivity budú koncipované na nácvik a pochopenie prepojenia procesu tvorby, experimentovania a hry na stanovené vzdelávacie ciele a hodnotiace procesy. Teoretické vedomosti získané v blokových diskusiách budú účastníci aplikovať a overovať v tvorivých výtvarných procesoch. Orientácia na rozvoj cieľových kompetencií žiaka a medzi predmetové prepájanie vedomostí prináša účastníkom priestor na aplikáciu inovatívnych postupov do svojej praxe.
Reflexia, sebareflexia a hodnotenie v edukačnom procese výtvarnej výchovy
Účastníci sa oboznámia s rôznymi možnosťami práce s reflexiou v procese výtvarnej výchovy. Reflexia v procese umožňuje korekciu nielen finálneho diela ale aj spôsobov myslenia (rozvoj metakognitívnych postupov). Hodnotenie v predmete kladie hlavný dôraz na formatívne hodnotenie, ktoré pomáha žiakovi identifikovať možnosti zlepšenia a motivuje ho k činnosti. Účastníci sa oboznámia s tvorbou kritérií hodnotenia a ich aplikáciu v procese hodnotenia s použitím hodnotiaceho nástroja ako aj s tvorbou a využitím portfólia.
Výtvarná výchova v ŠVP a ŠkVP
Kurz ponúka teoretické ukotvenie a prepojenie praktických aktivít na hodinách výtvarnej výchovy s výkonovým a obsahovým štandardom ŠVP. Účastníci sa oboznámia s tvorbou školského vzdelávacieho programu pre predmet výtvarná výchova. Pre každodennú prax učiteľov je dôležité správne a funkčné vypracovanie časovo-tematického plánu, ktorý je organizačnou kostrou práce každého učiteľa. Prináša do edukačného procesu cieľavedomosť, systematizuje prácu učiteľa a žiakom vytvára pocit zmysluplnosti.
Lektor
Referencie
Som veľmi vďačná, že som sa mohla zúčastniť inovačného vzdelávania. Kurz mi ponúkol nový pohľad na vyučovanie výtvarnej výchovy a pomohol lepšie pochopiť novú školskú reformu v oblasti výtvarného umenia. Okrem užitočných teoretických poznatkov z didaktiky výtvarnej výchovy tvorivo prepojených s praxou ma obohatil najmä profesionálny a ľudský prístup lektora. Rady a inšpirácie som si mohla vyskúšať na svojich vyučovacích hodinách a vďaka konzultácii s lektorom zlepšiť úroveň svojej výučby. Mgr. Andrea Ballonová, PhD. učiteľka výtvarnej výchovy, 2. stupeň ZŠ
Na inovačnom vzdelávaní som sa cítila ako v ateliéri plnom inšpiratívnych myšlienok a nápadov! Bol to skvelý mix užitočných informácií napríklad aj o kurikulárnej reforme, tvorivých aktivít a inšpiratívnych diskusií s kolegami. Tvorivé aktivity boli skvelou príležitosťou skúsiť si niečo nové a zároveň zamyslieť sa nad vlastnými hodinami. Stretnúť kolegov, ktorí majú pre výtvarnú rovnaké nadšenie, bolo ako objaviť spriaznené duše. Oceňujem úlohy, ktoré mali hlavu a pätu – neboli formálne, ale dávali zmysel, priestor na sebareflexiu a naučené pomáhali preniesť priamo do praxe. Dávam 5 maliarskych paliet z piatich. Mgr. Vesna Veronika Zelinková, učiteľka výtvarnej výchovy
Kurz mi pomohol zlepšiť moje znalosti v oblasti vizuálneho umenia a bol výbornou inšpiráciou pre moju ďalšiu prácu vo vyučovaní výtvarnej výchovy na 1. stupni ZŠ. Mgr. Iveta Vojtechová , učiteľka 1. st. ZŠ
So vzdelávaním som veľmi spokojná. Spomenuté inšpiratívne a tvorivé metódy zamerané na proces tvorby vo výtvarnej výchove, mi pomohli spestriť hodiny výtvarnej výchovy. Bádanie v tvorivom procese na hodinách zaktivizovalo mojich žiakov, hlbšie pochopili súvislosti, čo pozitívne ovplyvnilo spracovanie témy. Vzdelávanie bolo veľmi podnetné a prínosné pre moju pedagogickú činnosť. Pán lektor svojim prístupom vytvoril veľmi príjemnú a uvoľnenú atmosféru a počas vzdelávania aktívne prepájal svoje odborné znalosti a skúsenosti s teóriou. Vzdelávacie materiály boli na výbornej úrovni, dané vzdelávanie odporúčam kolegom.
Mgr. Klára Jancsová, učiteľka na 1. stupni ZŠ
